Julkaistu 11.10.2018 14:45
Suomen Pelastusarmeija ottamassa näkyvää roolia järjestön markkinoinnissa
Pelastusarmeija on kansainvälinen avustusjärjestö, joka toimii 131 eri maassa. Pitkän historiansa ja näkyvän avustustoimintansa ansiosta järjestö on monissa maissa yksi tunnetuimmista brändeistä.
Viimeisen parin vuoden aikana Suomen Pelastusarmeija on ottanut johtavaa roolia järjestön kampanjoinnissa.
–Me olemme vuodesta 2016 alkaneet panostaa luovaan suunnitteluun aivan uudella tavalla. Me jos ketkä olemme vaikuttamisbisneksessä. Vain erottuva ja tunteisiin vetoava viestintä tekee vaikutuksen ja saa ihmiset lahjoittamaan apua sitä tarvitseville, toteaa Suomen Pelastusarmeijan markkinointijohtaja Anne Fredriksson.
Suomessa markkinointitoimisto Make it Simplen suunnittelemat kampanjat ovat saaneet keräystuotot selvään kasvuun. Nyt näitä Suomessa tehtyjä kampanjoita on alettu pyytää kansainvälisessä organisaatiossa myös muiden maiden markkinoinnin käyttöön.
Viimeisimpänä Singaporessa tehdään Suomen Auta ihmistä -kampanjan inspiroimaa viestintää. Suomessa vähäosaisen asemassa esiintyivät presidentti Tarja Halonen ja Peter Vesterbacka. Nyt paikallisessa Making the Invisible Visible -kampanjassa tunnetut singaporelaiset henkilöt poseeraavat avuntarvitsijoiden asemassa mustavalkokuvissa.
Suomen Joulupata-video on näkynyt muun muassa lukuisissa Afrikan maissa sekä Ranskassa ja Belgiassa. Tänä vuonna mukaan tulee Viro.
–Me olemme iloisia siitä, että suomalaista markkinointiosaamista arvostetaan maailmalla. Tulemme tarjoamaan täällä suunniteltua viestintää maailmalle jatkossakin, kertoo Anne Fredriksson.
Linkit