Julkaistu 5.11.2018 09:43
Pelastusarmeijan "Yksin" tv-filmi on valittu voittajaksi Kesäkauden parhaat sekunnit -kilpailussa
Kilpailussa arvioitiin 260 kesäkauden (toukokuu – elokuu 2018) aikana ensiesitettyä mainosta kaikilla kaupallisilla televisiokanavilla, MTV3:lla, AVAlla, Subilla Nelonen Median kanavilla, Discovery International Channelsin sekä Fox Networks Groupin kanavilla.
Kesäkauden parhaat sekunnit -kilpailun tuomaristossa istuivat seuraavat henkilöt:Jere Hakamäki, Idea Development ID, Tommi Kortesniemi, Kultainen Sherpa, Matti Pekkala,Markkinointiviestinnän Suunnittelutoimisto Mainio, Petri Pitkänen, Avidly sekä Lauri Vassinen, Nord DDB.
Tuomariston mukaan yksinjäämisen tunne on kuvauksellisesti osattu näyttää onnistuneesti ja koko mainoksen tuotantoarvot ovat brilliantit.
”Pelastusarmeija näkee työssään päivittäin ihmisiä, joiden elämä on suistunut raiteiltaan jonkin yksittäisen tapahtuman, esimerkiksi irtisanomisen tai sairastumisen seurauksena. Usein tämä johtaa syrjäytymiseen. Syrjäytyminen on sitä, että sosiaaliset kontaktit katoavat. Ihminen jää yksin hädän keskelle. Yksin-mainoselokuvassa tämä asia dramatisoitiin yksinkertaisen visuaalisen idean avulla: päähenkilönä olevan naisen tunne yksin jäämisestä näyttäytyy autioituvana kaupunkina”,kertoo mainoksen suunnitellut Make it Simplen Creative Director Jarkko Tuuri.
Yksin-mainoselokuva on osa Pelastusarmeijan Auta ihmistä -kampanjaa, jolla kerätään varoja vähävaraisten yksin elävien, lapsiperheiden ja vanhusten auttamiseen.
”Viime vuonna kampanja sai valtavasti huomiota ja ansaittua mediaa, koska siinä esiintyivät muun muassa presidentti Tarja Halonen ja Peter Vesterbacka vähäosaisen asemassa. Keräystuottoja hädänalaisten auttamiseen saatiin ennätyksellisesti. Nyt tänä vuonna mm. tämän filmin ansiosta päästään vähintään samaan keräystulokseen. Yksin-filmi onkin kerännyt poikkeuksellisen paljon positiivista palautetta. Erityisesti sen vaikuttavuutta, mukaansatempaavuutta ja koskettavuutta on kehuttu. Olemme myös saaneet runsaasti kiinnostuneita yhteydenottoja myös organisaatiomme sisältä”, iloitsee Pelastusarmeijan markkinointijohtaja Anne Fredriksson.
Pelastusarmeijan viestinnässä mainoselokuva on keskeinen väline.
Yksin–mainosfilmin suunnitteli markkinointitoimisto Make It Simple. Tuotannosta vastasi Otto Tuotanto ja filmin ohjasi Markus Virpiö. Pelastusarmeija kiittää lämpimästi heitä sekä kaikkia muitakin elokuvan mahdollistaneita kanavia, yhteistyökumppaneita ja avustajia, joita ilman filmi ei olisi nähnyt päivänvaloa.
Kauden Parhaat Sekunnit on Screenforce Finlandin ja Markkinoinnin, Teknologian ja Luovuuden Liiton (MTL) yhteinen tv-mainoskilpailu, joka palkitsee ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa.