Julkaistu 8.3.2019 13:46
Pelastusarmeijan mainoselokuvat palkittiin kahdella Voitto-kilpailun palkinnolla
Pelastusarmeijan Auta Ihmistä -keräyksen mainoselokuva ”Yksin” ja Joulupata-keräyksen mainoselokuva ”Pieni joulutarina” ovat voittaneet parhaan mainoselokuvan palkinnot kahdessa eri sarjassa Voitto-mainoselokuvakilpailussa.
Molemmat mainoselokuvat olivat tärkeä osa keräysten vuoden 2018 kampanjointia. ”Yksin” elokuvalla Pelastusarmeija halusi kertoa, että elämässä huono onni voi kohdata kenet tahansa, eikä kenenkään tulisi jäädä yksin hädän keskellä. ”Pienellä joulutarinalla” vedottiin lahjoittajien sydämiin muistuttamalla, että Suomessakin moni lapsi menee nukkumaan nälkäisenä.
Molemmat keräykset onnistuivat hyvin, tavoitteiden mukaisesti.
Molempien keräysten tuotoilla autetaan kotimaan vähävaraisia; lapsiperheitä, syrjäytymisvaarassa olevia nuoria ja vanhuksia sekä kaikkia ahdinkoon joutuneita.
Sydämellinen kiitos suunnittelutoimisto Make it Simplelle, tuotantoyhtiö Otto Productionille ja ohjaaja Markus Virpiölle, jotka mahdollistivat elokuvien suunnittelun ja toteutuksen. Kiitos myös mediatoimisto Vizeumille mainoselokuvien levittämisestä eri kanavissa.
Voitto-kilpailun tarkoituksena on edistää suomalaisen mainoselokuvan tasoa ja arvostusta sekä kehittää tekijöiden ammattitaitoa. SATU ry, Mainostajien Liitto ry ja MARK Suomen Markkinointiliitto ry rekisteröivät ©Voitto mainoselokuvakilpailu -tavaramerkin vuonna 1999. Vuonna 2018 kilpailun ja gaalan järjestämisestä vastasi Audiovisual Producers Finland – APFI ry. Kilpailu järjestettiin jo 24. kerran.