Julkaistu 20.12.2018 12:50
Pelastusarmeijan Joulupata-keräys mahdollistaa monenlaista yritysyhteistyötä
Yksityishenkilöiden lisäksi monet yritykset tukevat Joulupata-kampanjaa, joista tänä vuonna mainittakoon muun muassa Make It Simple, YLE, S-ryhmä, Aalto Henkilöstöpalvelut, Kesko, YIT Tripla, Streamlog, Spektri Business Park Espoo, JetSetClub, Finnkino, Kansainväliset joulumarkkinat, Metos, HBL, Hintaopas, VR, Fonecta, Bauermedia, Hansaprint, Fonecta, Vaunula ja Ada Fresh.
”Pelastusarmeija on tehnyt tärkeää avustustyötä jo yli 100 vuoden ajan. On ilo yhdistää kampanjamme Joulupata-keräykseen ja näin auttaa myös vähäosaisia perheitä saamaan joulu”, kommentoi Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett.
YIT:n Triplan työmaalta lahjoitettiin yli 200 henkilölle jouluateria tarjottavaksi Pelastusarmeijan asumispalveluyksiköiden jouluaterioilla ja Soppa -sosiaalipalvelukeskuksen kautta koteihin. Ruoan verkkokauppa Ada Freshin joulukampanjassa pystyi ostamaan jouluisen ruoka-apupaketin apua tarvitseville, jonka Ada Fresh toimittaa Soppaan jaettavaksi.
Ihmisillä oli hyvä tahto mukana myös Hakametsän hallilla Tampereella, kun hallilla olleeseen Joulupataan tuli runsaasti lahjoituksia. Pataa vahti itse maailmanmestari Timo Jutila. Mukana tempauksessa olivat myös JetSetClub, Tappara ja Aalto Henkilöstöpalvelut.
Streamlog lahjoitti 1 300 kpl lastenkirjoja jaettaviksi Pelastusarmeijan osastojen kautta ympäri Suomea osana Joulupata-yhteistyötä. Leluja saatiin myös Autotalo Vaunulan oman hyväntekeväisyyskampanjan ansiosta.
Kansainväliset joulumarkkinat tarjosivat Joulupadan avajaisiin tunnelmallisen ympäristön Lasipalatsin aukiolla. Osana Joulupadan markkinointia Pelastusarmeija jakoi riisipuuroa Helsingin Rautatientorilla ohikulkijoille VR:n tarjoamalla promootiopaikalla.
Työnantajat ovat myös lahjoittaneet henkilöstön aikaa hyväntekeväisyyteen. Joulupatavahteina nähtiin tänä vuonna mm. Aava Lääkärikeskus, Bisnode, Kide ja yhteisöistä Lionsit
Lisäksi lukuisat yritykset ovat tukeneet Pelastusarmeijan paikallista työtä omalla paikkakunnallaan mm. Kiilto Family, joka teki lahjoituksen Tampereen osastolle.
Markkinointitoimisto Make it Simple suunnitteli Joulupata-mainokset lahjoituksena ja toteutuksesta vastasi tuotantoyhtiö Otto jälleen kerran. Myös valokuvaaja Anton Sucksdorff, kuvauspalvelu Left&Right ja mediatoimisto Vizeum ovat mukana entiseen tapaan pro bono.
”Keräyksemme on tänä vuonna herättänyt tavallista enemmän yrityslahjoittajien ja yhteistyökumppaneiden huomiota. Yhä useammat yritykset ovat olleet kiinnostuneita toteuttamaan yhteiskuntavastuutaan Joulupataa tukien. Se on todella ilahduttavaa. Näin meillä ei ole vain yhtä pääyhteistyökumppania, vaan useita merkittäviä yhteistyökumppaneita. Haluamme lämpimästi kiittää kaikkia”, markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava Anne Fredriksson kertoo.