Pelastusvarmuus

Pelastusvarmuus

Mikä meni pieleenihmiskunnassa?

Jumala rakastaameitä ja haluaa olla yhteydessä kanssamme. Mutta kun ensimmäiset ihmiset maanpäällä (Aatami ja Eeva) olivat tottelemattomia Jumalalle, synti tuli maailmaanja sen mukana kuolema - mikä tarkoittaa ikuista eroa Jumalasta.

Sieltä astikaikki ihmiset ovat syntisiä ja he ovat syntinsä tähden erossa Jumalasta (Room.3:23). Tämä ero johtaa hengelliseen tyhjyyteen, elämäntarkoituksen kaipuuseenja suruun, jota näemme maailmassa tänä päivänä.

Todellinentarkoituksen tunne voidaan täyttää vain, jos olemme sovinnossa Luojamme,Jumalan kanssa (Kolossalaisille 1:21-22). 

Ihmisinä mekaipaamme Luojaamme ja joskus meillä on taipumus täyttää tämä tyhjyys monillaharhaan johtavilla asioilla tai yritämme löytää "oman ratkaisumme"eroon. Emme kuitenkaan koskaan pystyisi tekemään tarpeeksi saavuttaaksemme itsesovinnon Jumalan kanssa.  Siksi Jumala –Poikansa Jeesuksen kautta – pani täytäntöön pelastussuunnitelman. 

Pelastussuunnitelma  

Ensinnäkin Jeesussyntyi maailmaan – se on jotain, mitä muistelemme joulun aikaan. Hän elielämäänsä maan päällä kokeakseen ihmiskunnan sydänsurut ja näyttääkseen meilleuuden tavan elää. Sitten hän kuoli ristillä ja otti päälleen syyn syntisestäluonnostamme, jotta voisimme lähestyä Jumalaa nuhteettomina. Muistelemme tätä Jeesuksenelämän uhria pääsiäisen aikaan pitkäperjantaina.  

Jeesus eikuitenkaan pysynyt kuolleena – hän nousi kuolleista ja antoi meille lupauksen,että voimme saada ikuisen yhteyden Jumalaan taivaassa kuolemamme jälkeen. Hänenrakkautensa ansiosta meillä on iankaikkinen toivo ja syvä tietoisuus maallisenelämämme tarkoituksesta.  

Mitä tarkoittaa,että Jeesus pelastaa? Mistä hän pelastaa?

Pelastus on teko,joka pelastaa tai suojelee vahingolta. Jeesus pelasti meidät rangaistukselta,joka meidän pitäisi saada syntiemme tähden. Kun hän kuoli ristillä, hän ottipäälleen meidän rangaistuksemme. Hän ei tehnyt syntiä, joten hänen ei olisitarvinnut kuolla, mutta hän valitsi kuoleman meidän puolestamme. Hän onpelastajamme, koska hän pelasti meidät siitä elämästä, joka on erossaJumalasta.

Kuinka voimmepelastua?

Pelastus on lahjaJumalalta ja juuri sellaisena sinun pitää vain hyväksyä se, mitä sinulle onannettu.

Pelastusrukous eiole monimutkainen. Se on yksinkertaisesti sitä, että puhumme Jumalan kanssa,tunnustamme syntisen luontomme ja kerromme hänelle, kuinka kiitollisia olemmesiitä, että Jeesus kuoli pelastajanamme. Rukous päättyy siihen, että pyydämmeJeesusta tulemaan osaksi elämäämme.  

Pelastusrukousantaa meille toivoa tulevaisuuteen. Koska Jeesus nousi kuolleista ja, jos meotamme Jeesuksen Kristuksen vastaan Herranamme ja Pelastajanamme, voimme elääikuisesti hänen kanssaan, jo maan päällä ja kerran taivaassa kuolemammejälkeen. 

Jeesus antaameille toivon ja tarkoituksen maallista elämäämme varten, varsinkin silloin,kun elämä näyttää toivottomalta. Jeesus sanoo, että hän tuli maailmaan antamaanmeille elämän, joka on täydellinen ja hyvä: "Minä olen tullut antamaanelämän, yltäkylläisen elämän"- (Joh. 10:10) 

Kuinka otanvastaan pelastuksen?

Voit puhuaJumalalle omin sanoin, mutta jos se tuntuu nyt vaikealta, tässä on rukous, jotavoit käyttää, kun rukoilet pelastusrukouksesi.

Rakas JeesusKristus,

Ymmärrän, ettätarvitsen sinua. Lähestyn sinua, koska tarvitsen rakkauttasi ja haluan ollayhteydessä sinun kanssasi.

Tunnustan, ettäolen tehnyt syntiä ja etten ansaitse pelastusta, mutta tiedän myös, että oletantanut minulle iankaikkisen elämän lahjan. Otan pelastuksen lahjan vastaannyt.

Tunnustan, ettäkuulun sinulle. Kiitän sinua siitä, että kuolit ristillä ja maksoit hinnanväärin teoistani. Sinun ansiostasi minulla on nyt toivo ja iankaikkinenelämä. 

Ja nyt,kristittynä, haluan seurata sinua. Täytä minut voimallasi Pyhän Hengen kautta,jotta voin tuntea sinut paremmin ja jotta voin kasvaa ja ymmärtää, mitäpelastus tarkoittaa. Aamen.

Mistä tiedän,että olen pelastunut?

Raamattu antaameille varmuuden pelastuksestamme. Siinä sanotaan: 

Jos sinäsuullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala onherättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.” (Room. 10:9)

Raamattu sanoomyös, että me tiedämme olevamme pelastettuja, koska Pyhä Henki asuumeissä. 

Kristukseen tekinnyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneenuskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne. Se onmeidän perintöosamme vakuutena, joka takaa meille lunastuksen, Jumalankirkkauden ylistykseksi”. (Ef. 1:13-14).

Mitä nyt?

Rohkaisemme sinuaaloittamaan yhteyden Jumalan ja Jeesuksen kanssa rukoilemalla ja lukemallaRaamattua joka päivä, jotta voit kuulla häntä Pyhän Hengen kautta. 

Jos sinulla eiole Raamattua, se on saatavilla verkossa useina käännöksinä. Yksi hyvä lähde onhttps://www.raamattu.fi/, tai voit asentaa ilmaisen Raamattu -sovelluksenmobiililaitteellesi.

Rohkaisemme sinuamyös olemaan yhteydessä muihin kristittyihin, mieluiten lähellä asuinpaikkaasi,jotta voit tuntea saavasi tukea matkallasi Jeesuksen seuraajana.

Jos haluat ollayhteydessä Pelastusarmeijaan, katso osoitteet ja ilmoitetut kokouksetverkkosivuiltamme. Haluaisimme mielellämme kuulla sinusta. 

– Herra siunatkoonsinua ja varjelkoon sinua, Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa ja olkoonsinulle armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoonsinulle rauhan”.  (4 Moos. 6:24-26).